Середа, 18.12.2024, 23:00Вітаю Вас Гість | RSS
Сайт вчителя початкових класів Ткаченко Світлани Анатоліївни
Мій кабінет
Вхід на сайт

Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Компетентісний підхід у сучасній освіті


Саме компетентнісний підхід до навчання є орієнтиром та пріоритетним напрямком розвитку національної системи освіти та дієвим засобом покращення її якості.

 

Вкладення:

Компетентність як пріоритетний напрямок розвитку особистості в системі сучасної освіти

 

♦ Компетентісний підхід - шлях до розвитку особистості

 

♦ Педагогічна компетентність вчителя

 

♦ Через компетентного вчителя - до компетентного учня

 


Трирівнева ієрархія компетенцій (за А.Хуторським)
  • ключові;
  • загально предметні;
  • предметні. 

 

 

Шляхи формування компетентності учня
 
Групи компетентностей
Характеристика
Можливості продуктивного навчання
Соціальна
  • вміння робити вибір
  • вміння приймати рішення
  • вміння брати відповідальність
  • вміння безконфліктно співіснувати
·         Забезпечення власної активності учня (асііуііу — діяльність).
·         Стимулювання пізнавальної активності учнів.
·         Опора на діяльність учня.
·         Забезпечення співробітництва.
·         Здійснення роботи в команді.
·         Орієнтація на конкретний продукт.
·         Забезпечення мотивації діяльності (те, що я роблю, є корисним).
·         Усвідомлення власного внеску у спільну роботу.
·         Розв'язання проблем.
·         Пошук шляхів реалізації проекту.
·         Установлення причинно-наслідкових зв'язків.
·         Формування адекватної оцінки й самооцінки.
·         Уміння використовувати власний досвід.
·         Адаптація до змін.
·         Розвиток здібностей та обдарованості учнів та підвищення через це
їх соціального статусу
 
Полікультурна
  • оволодіння досягненнями культури
  • розуміння інших людей, їхіндивідуальності і відмін­ностей за національними,культурними, релігійними та іншими ознаками
 
  • Роробка проектів культурологічної спрямованості
  • Забезпечення розширення кругозору та підвищення культурного рівня учнів.
  • Здійснення роботи в команді, забезпечення взаємодії учнів.
  • Усвідомлення ролі й впливу предмета на розвиток культури.
  • Оцінювання творів літератури та мистецтва.
  • Визначення ставлення до власної діяльності та діяльності інших людей. Повага до чужої праці.
  • Вплив освітнього середовища на розвиток учнів.
  • Співвіднесення об'єкта навчання з власним досвідом.
  • Формування загальнолюдських цінностей
 
Комунікативна
Уміння спілкуватися усно, писемно,рідною та іноземними мовами
  • Обговорення проблем
  • Формування отчки зору
  • Уміння доводити власну позицію
  • Розвиток культури мовлення
  • Уміння презентувати свій продукт
  • Можливість для безпосереднього спілкування
  • Адекватне ставлення до критики
  • Стимулювання критичного ставлення до себе
  • Уміння адаптуватися в мовному середовищі
Інформаційна
Уміння добувати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел
  • Використання різних джерел інформації
  • Уміння класифікувати документи
  • Уміння користуватися новими інформаційними технологіями
  • Уміння переробляти інформацію для отримання певного продукту
  • Аналіз та критичне ставлення до інформації
  • Самостійне опрацювання інформації
  • Розуміння та усвідомлення інформації
  • Залучення власного досвіду
Саморозвитку і самоосвіти
Готовність та потреба навчатися протягом усього життя
·           Узагальнення власних знань
·         Організація власних прийомів навчання
·         Організація самоосвітньої діяльності
·         Постійне удосконалення
·         Мотивація саморозвитку
·         Залучення та збагачення власного досвіду
·         Підтримка пізнавального інтересу
·         Потреба в нових знаннях
·          Визначення перспективи діяльності
·         Співвіднесення теоретичних знань з практикою
Продуктивної творчості
Готовність та потреба у творчості
·         Вміння побачити та сформулювати проблему
·         Вміння заходити нові рішення
·         Вміння діяти у нестандартних ситуаціях
·         Активізація творчих здібностей учнів
·         Реалізація творчого потенціалу учнів
 

 

Список використаних джерел
1.Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
2.Бібік Н.М, Ващенко Л.С. та ін.., Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи.-К.:ВАТ «Книжкова друкарня наукової книги»,2004,-112с.
3. Практична педагогіка.99схем і таблиць/ автори-уклад. Н.П.Наволокова, В.М. Андреєва,-Х:Вид.група «Основа»,2011-117с.-(Серія «Золота педагогічна скарбниця»)
4. Пометун О, Піроженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання.-К.:А.С.К.,2004.
5. Т.В. Ціперко «Сучасний урок: компетентнісно-діяльнісний підхід» /Vistnik 2012.
 

 

Сайт - переможець
...