Саме компетентнісний підхід до навчання є орієнтиром та пріоритетним напрямком розвитку національної системи освіти та дієвим засобом покращення її якості.
Вкладення:
♦Компетентність як пріоритетний напрямок розвитку особистості в системі сучасної освіти
♦ Компетентісний підхід - шлях до розвитку особистості
♦ Педагогічна компетентність вчителя
♦ Через компетентного вчителя - до компетентного учня
Трирівнева ієрархія компетенцій (за А.Хуторським)
- ключові;
- загально предметні;
- предметні.
Шляхи формування компетентності учня
Групи компетентностей
|
Характеристика
|
Можливості продуктивного навчання
|
Соціальна
|
|
· Забезпечення власної активності учня (асііуііу — діяльність).
· Стимулювання пізнавальної активності учнів.
· Опора на діяльність учня.
· Забезпечення співробітництва.
· Здійснення роботи в команді.
· Орієнтація на конкретний продукт.
· Забезпечення мотивації діяльності (те, що я роблю, є корисним).
· Усвідомлення власного внеску у спільну роботу.
· Розв'язання проблем.
· Пошук шляхів реалізації проекту.
· Установлення причинно-наслідкових зв'язків.
· Формування адекватної оцінки й самооцінки.
· Уміння використовувати власний досвід.
· Адаптація до змін.
· Розвиток здібностей та обдарованості учнів та підвищення через це
їх соціального статусу |
Полікультурна
|
|
|
Комунікативна
|
Уміння спілкуватися усно, писемно,рідною та іноземними мовами
|
|
Інформаційна
|
Уміння добувати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел
|
|
Саморозвитку і самоосвіти
|
Готовність та потреба навчатися протягом усього життя
|
· Узагальнення власних знань
· Організація власних прийомів навчання
· Організація самоосвітньої діяльності
· Постійне удосконалення
· Мотивація саморозвитку
· Залучення та збагачення власного досвіду
· Підтримка пізнавального інтересу
· Потреба в нових знаннях
· Визначення перспективи діяльності
· Співвіднесення теоретичних знань з практикою
|
Продуктивної творчості
|
Готовність та потреба у творчості
|
· Вміння побачити та сформулювати проблему
· Вміння заходити нові рішення
· Вміння діяти у нестандартних ситуаціях
· Активізація творчих здібностей учнів
· Реалізація творчого потенціалу учнів
|
Список використаних джерел
1.Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
2.Бібік Н.М, Ващенко Л.С. та ін.., Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи.-К.:ВАТ «Книжкова друкарня наукової книги»,2004,-112с.
3. Практична педагогіка.99схем і таблиць/ автори-уклад. Н.П.Наволокова, В.М. Андреєва,-Х:Вид.група «Основа»,2011-117с.-(Серія «Золота педагогічна скарбниця»)
4. Пометун О, Піроженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання.-К.:А.С.К.,2004.
5. Т.В. Ціперко «Сучасний урок: компетентнісно-діяльнісний підхід» /Vistnik 2012.